p0lo d3str0y3r

ready to destroy!!

Getek atau Gedik ??

3/26/2009 01:20:00 AM by wanfaris

Malaysia kini…...dah macam mana? Haa..meh aku ceritera sket. Terhangat sampai sekarang ni, isu GMP (bukan Good Manufacturing Practice ok..) iaitu Gerakan Mansuhkan PPSMI sangat sibuk mengetengahkan isu pemansuhan dasar pengajaran dan pembelajaran sains dan matematik dalam bahasa Inggeris (PPSMI).-link- Bagus tu memang bagus & ramai yang bagi respon positif.

Tapi kan…

Ada satu perkara yang buatkan aku sangat menyampah & meluat. Aku akan pastikan korang semua menyampah & meluat tergedik-gedik sampai bawak ke tido..hoho..

Kalau isu bahasa rojak >> Dah lapok la weyh..

Kalau isu SMS >> Tiap2 kali sms,aku suka buat short form. Hehe..(no komen..)

Kalau isu ejaan getek??


Hadoiyai.. Cuba bayangkan kalau ada di antara korang dapat Email @ SMS daripada member2 yang ejaannya begini:

Hye..wat apew tuew..

@

X dew paperw..

@

I tgh kejew..besew ler penat.

and the worst

kamuw buwwart apew jew arie niey...

Okay2.. Cukup tu je. Aku yang taip pulak naik nyampah..

Whatta fish!! Aku tak paham kenapa perlu ejaan mcm tu. Nak tunjuk manja @ gedik? Setakat ni ramai dikalangan perempuan je (sorry to say..) buat mcm tu. Tapi kalau ade lelaki buat mcm tu… Okay korang fikir ayat sendiri (duhh..). Getek bukan? Aku harap ejaan getek ni tak merebak dikalangan kawan2 aku. Tolong weyh.. Buasir aku dengar..

Anyway..Good luck for coming exam y’all..!!


p/s: jangan guna ejaan getek time exam sudah.. eeeeeeeiiiiiiiiiyyyyyyy………….