p0lo d3str0y3r

ready to destroy!!

PoLo Oh poLO...

11/29/2008 01:51:00 PM by wanfaris

Hutan..kayu...balak (awek xde lak?)...banjir...tanah runtuh...abeh umah aku...GLOBAL WARMING!!!! haha..tu yang aku blaja dlm UNGS islamic ethics (xingat dah~)
tapi, ape kena mengena rumah di taman polo dgn uia?(it should be bigger question marks there)
mari kite siasat dan bongkar dan terjah (umah b***h) haha!

okay2..merujuk kata sorang penduduk taman kite nih kate nye...


"mule2 saye ingatkan,universiti yg bersihkan utan. Tapi selepas..bagi..diberitahu oleh jiran, baru saye tahu,bahawe..ade itu haram punye orang yg datang nak tebang pokok...."

please mind his grammar..huhu~ aku pon kantoi gak kadang2..
hah! al kisah..pembalakan haram ni dah menular ke tanah jajahan kite..
mane pegi bendahara dgn temenggong aku pon xtaw..untuk pengetahuan umum, uia ade rizab hutan yang di amanah kan untuk di jaga. KONONnye untuk penyelidikan bio-perubatan. Berapa dekad lagi entah ade @ entah tak..(kuliah farmasi pon xsiap lagi..aih~)

Tapi yang menarik perhatian aku, kawasan hutan kat blakang rumah taman polo ni,diluluskan oleh Majlis Perbandaran Kuantan (MPK). KONONnye lagi, nak membaiki cerun untuk keselamatan penduduk kampung polo ni.. Bagi pendapat aku (dari hati turun ke tangan yg tgh taip nih), penggondolan hutan kat blakang rumah tu agak bahaya untuk orang2 kampong.. Tapi itu yang diluluskan MPK. Malah isu UIA plak yang di besar2 kan..

Maybe agak berat sebelah di sini. Tapi aku memperjuangkan hak penduduk POLO!! (aku terlalu patriotik..huhu~)

Sebagai pelajar yang masih menuntut di UIA, aku terasa bertanggungjawab dan terpanggil utk bagi ulasan ni. Mase cuti ni, aku blaja tentang menghargai dan mengenang budi institusi yang memberi kite ilmu (walaupun maen je byk!), memanfaatkan remaja kita (hari2 pon pegi karaoke) dan membuka peluang pekerjaan untuk kita (tp stil blur pasal keje). Aku blaja dari someone yg really appreciate and "LOVE the place where we gain knowledge to EXCEL". Hee~

So, kalau orang luar ungkit pasal bende ni, kita kene support UIA. Maybe UIA has their own reasons. Ape-ape pun, kite doakan yg terbaik untuk UIA dan untuk kita semua.. Kita pon patut dah sedar masa visit to CUCMS.

till the next post, this is sasuke signing off....
_____________________________________________
"LOVE the place where we gain knowledge to EXCEL"